8 juni 2012

Från Skipsfjord till Repvåg


Efter några mils missberäkning har vi nått Repvåg fjordhotell med härlig personal och alla tiders service! Jesper och jag är mätta, trötta och glada :)
Under dagen har vi träffat en tokglad dam som sålde egengjorda glassmycken. Hon hette också Elin. Med oss fick vi hennes glada tillrop och så även "midnatssolen" som inom kort kommer att dimpa ner hos den underbara lilla varelsen bakom http://virkiskinna.blogspot.se/.

På lunch hamnade vi hos en av Europas allra nordligaste couchsurfer, Aarnt. Huset han bodde i var helt lustigt och färgglatt och invändigt dekorerat med allehanda upplyftande meningar. I källaren snickrade fransmannen Bezard Alain. Han såg rätt gammal och vis ut och vi fick veta att han hade gått från Helsingfors till Nordkap på lite drygt fyra månader. Alain hade visst tänkt vara på besök hos Aarnt i ett par dagar men nu hade det gått flera år sedan han först stod i farstun(!) En högst inspirerande och nytänkande människa som jag mer än gärna pratar med igen :D

Idag har vi cyklat ca 7 mil.
Totalt: ca 10 mil.

Vi har också tagit oss igenom Nordkapptunneln på nästan 7 km med en över tre kilometer lång uppförsbacke med 10 % konstant lutning. Tro det eller ej men jag cyklade hela vägen!

Jesper har klarat sträckorna med bravur och jag måste säga att jag är imponerad!
Nu gör vi natt.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar