4 augusti 2012

Den vandrande tjugan


Här om dagen kom vi på en bra lek. Jag skrev mitt namn på en tjuga och sms:ade mitt bidrag till Friends som arbetar för fler trygga barn och ungdomar. Så gav jag tjugan till någon annan och bad denne att skriva sitt namn på samma tjuga och sms:a till Friends. Nu hade den människan fritt val att själv behålla tjugan eller att låta kedjan fortsätta!

Jesper och jag tycker att Friends arbete är viktigt och vi ser gärna att de växer och kan hjälpa till på fler platser. En människa som känner sig trygg och stabil vill ingen annan något illa. En människa som är trygg och stabil i sig själv är dessutom mottaglig för information, öppen för samarbete och mer problemlösningsfokuserad. Självklart är det nödvändigt att pengar samlas in till forskning och katastrofer som inträffat men om mer intresse riktas till förebyggande arbeten så är chansen större att många katastrofer och olyckor inte behöver ske över huvud taget.

Vill härmed å det varmaste rekommendera Micke Gunnarssons blogg.

******************************************************************************

Denna tjuga ska få vandra
från den ena till den andra

Mycket får vi se på färden
alla kan vi hjälpa världen

Minsta ting kan göra gott
trasig själ till sagoslott

När vi börjar se varandra
då kan alla trygga vandra

Ge ditt bidrag också du
inte sen men gärna nu

/Elin

SMS:a HUG till 72 980 så bidrar du till barns och ungas trygghet i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar