19 augusti 2012

I Halmstad fann vi kärleken

I Halmstad fann vi Kärleken... :p
Vilket fantastiskt namn på en stadsdel! Jesper och jag unnar oss några välförtjänta vilodagar hos fantastiska familjen Numell/Nehm här i Halmstad. Här stannar vi som längst, fyra nätter. Passar på att vila benen ordentligt och planerar den nya rutten som tar vid efter Malmö. Någon av dagarna kommer vi även att utforska den omtalade stranden.
Den första kvällen blev lite oplanerad och grillen pajade så när vi väl fick till middagen så var klockan efter 22. Sedan fick jag äran att läsa fem godnattsagor för barnen, Tindra och Nova.
I dag har Jesper mest tagit det lugnt med sin dator medan jag följde med familjen på lite äventyr. Vi har krupit, klättrat och balanserat för att komma fram till gårdagens utlagda kräftburar och sedan gav vi oss ut på svampsafari. Tindra, Nova och hunden Smilla följde med. Nova plockade mest kottar och torra små knoppar av någon trädsort. Jag hittade på att de hette fnissor som man kunde vakna av mitt i natten för att de låg och fnissade emellanåt och genast blev det då ännu roligare att samla på dem!
Det är en väldigt härlig familj vi har hamnat hos och jag tänker att om jag någonsin skaffar familj så vill jag följa deras exempel. Föräldrarna är tillåtande på ett medvetet sätt och de tar livet som det kommer, känns det som. Tar livet med ro, liksom. Självklart bryr de sig om sina barn, men de gör inte saker krångligare än de är.
Känslan av att bo här motsvaras ungefär av detta klipp :)

/ Elin

Och med dessa fantastiska boktips önskar vi er alla en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar